LEVA I SKÅNE

onsdag 20 juli 2016

BILSEMESTER

Brukar på semestern ta en tur med bilen lite längre runt i Skåne.

Denna dagen ville inte riktigt det. Våldsam huvudvärk blandat med magvärk.
Hade i slutet på förra veckan åkt på magsjuka som jag inte haft på år och dag.

Första bilden är I Gårdstånga mot Lundahållet.

Sen körde jag till Hörby och sen tog jag mig runt Hörby på massor av grusvägar.
Mina morföräldrar hade sommarhus i Råset en bit från Hörby via Äspinge Benarp så förstår ni precis.

Det blev ett antal timmar på grusväg men inte så många mil. Det är mycket skog i området men även mycket åkermark.
Lanthandeln är i Svensköp vissa kallar det Killhult. Här kommer jag ihåg jag köpte en spade i metall med skaft när jag var i 6 års-åldern.



Fick ta mig tillbaka till Hörby, stappla in på ett apotek och få tabletter. Försöka ta mig till någonstans att få dricka, blev inte förrän i Sjöbo.
Slocknade direkt i bilen. Vaknade av att det var väldigt varmt i bilen. Sen var det riktning hem. 

Hälsningar

Fotograf Claes Jonsson












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar